יעלון: "זו שאלה של זמן עד שנגיע לחטופים ולחוטפים"

    קובי פינקלר | צילום: אילוסטרציה No Comments on יעלון: "זו שאלה של זמן עד שנגיע לחטופים ולחוטפים"
    14:46
    28.05.24
    מנחם טוקר No Comments on למען השבת: וויתור על זכייה בתחרות צילום יוקרתית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון: היה היום בסיור בגזרת הצפון, בגבול הלבנון, ביחד עם סגן הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד ומפקדי הכוחות להערכת מצב וענה לשלאות כתבים המובאים להלן.

    "דווקא על רקע של גבול שקט כאן בגבול הלבנון, עם כל הפוטנציאל שאנחנו מכירים מן הצד השני, טוב לראות שגם פה צה"ל, הכוחות, הפיקוד והיחידות ערוכים היטב לכל מצב.בסך הכל הצפון, בגזרה הזו, נהנה משקט כבר תקופה ארוכה הודות להרתעתנו לדעתי, וחשוב מאוד שנמשיך לשמור פה את ההרתעה בעיקר כלפי ארגון חיזבאללה בלבנון, עם כל מה שאנחנו יודעים לגביו, כמאה אלף רקטות וטילים, יכולות כאלה יכולות אחרות, אבל בסך הכל הוא מורתע ואני מקווה שפיקוד הצפון והיחידות כאן ימשיכו לשמור על המצב הזה גם בעתיד הנראה לעין" אמר יעלון.

    שאלה: אדוני השר, אנחנו שומעים היום תגובה ראשונה של בכיר בדמשק שאומר שבעצם סוריה תגיב לתקיפה של ישראל בשטח סוריה.
    תשובה: "מה שאירע בגבול רמת הגולן מבחינתנו ללא ספק בוצע על ידי חיילים סורים, ירי טיל נ"ט, שבין אם בכוונה או בין אם בשוגג פגעו במכלית מים אזרחית שכתוצאה ממנה נהרג נער בן 13, מוחמד קראקרה, ואני מכאן שוב משתתף בצער המשפחה, אני גם אסע היום לביקור תנחומים שם. ברור לחלוטין שצבא סוריה אחראי לזה, ולכן האחריות מוטלת על משטרו של בשאר אל אסד. לכן הגבנו כמו שהגבנו, וכפי שגם אמרנו מלכתחילה – כל הפרה של ריבונותנו ברמת הגולן תיענה בתגובה חריפה כנגד הכוחות של בשאר אל אסד, זה מה שנעשה, זה מה שנמשיך לעשות בעתיד".

    שאלה על המשך החיפושים.
    תשובה: "אין הנחיות להוריד את רמת הפעילות ביו"ש. אנחנו ממשיכים באותו מאמץ, גם מודיעיני וגם מבצעי, קודם כל להביא לשחרור החטופים ולהנחת היד על החוטפים. זה לא השתנה. הפעולה כנגד החמאס, ככלל היא פעולה שהחלה במעצרים של עשרות רבות של אנשי חמאס וסגירת הרבה מאוד מתקנים, נכסים של החמאס, וככל שעבר הזמן זה ירד לעשרות בודדות, ובלילות האחרונים מעצרים בודדים. לא כתוצאה מהנחייה של הדרג המדיני להוריד את הפעילות אלא שהפעולה נגד החמאס ככלל מיצתה את החלק הגדול שלה. היא פעולה שתימשך כל עוד צריך, ומהבחינה הזו זה לא עניין של הנחיות של הדרג המדיני. ללא ספק זו המשימה העיקרית שממשיכה להיות, גם אם אני היום כאן בביקור בצפון, ראשי במרכז בגזרת יו"ש וליבי עם המשפחות כמובן, שעוברות רגעים קשים. מבחינתנו זו משימה מספר אחד שאנחנו משקיעים בה את מיטב המשאבים, גם המודיעיניים, גם המבצעיים, את היחידות הכי טובות. אתמול סיירתי שם במשך שעות רבות, כולל מעקב אחרי הסריקות של הכוחות, התלוויתי לסריקות של הכוחות, לראות באמת שאנחנו עושים את הדברים הנכונים, גם מודיעינית וגם מבצעית כדי להגיע כמה שיותר מהר אל החטופים והחוטפים".

    גיא ורון: אדוני, מדינת ישראל קרובה היום יותר אל הנעדרים?
    שר הביטחון: "אנחנו מתקדמים כל הזמן, אנחנו לא פועלים באפילה בעניין החטיפה, וזו שאלה של זמן עד שנגיע לחטופים ולחוטפים. אבל כפי שאמרנו מתחילת הדרך, נדרש פה גם אורך רוח, נדרשת סבלנות, אנחנו בכיוון הנכון, אנחנו נגיע בסופו של דבר לפתרון התעלומה. ואני מקווה שנצליח להחזיר את החטופים בשלום".

    אחיה ראב"ד: השר, אתה מדבר שאין הנחיה של הדרג המדיני לצמצם או להאט את המבצע, אבל היום למשל בחברון, הפלסטינים חוזרים למסלולם, אין חיילים בשטח.
    שר הביטחון: "אני מתאר לעצמי שגם בחברון, כמו בכל מקום ביהודה ושומרון לא נראה חיילים בכל מקום. החיילים מרוכזים בפעילות ממוקדת, מודיעין, סריקות שטח על פי ניתוחי שטח, לא הטלנו עוצר על חברון מתחילת האירוע, אבל חברון נתונה בסגר, לא יוצאים ממנה לעבודה. כתר, זה מאפשר תנועה, אבל זה לא מאפשר תנועה ללא בדיקה ויציאה מהשטח של חברון, או הייתי אומר – מדרום לבית לחם ודרומה. ולכן, הכל נעשה בתכנון, בשום שכל, מתוך מגמה להגיע כמה שיותר מהר לפתרון התעלומה".

    שאלה: על הנשק הכימי בסוריה
    שר הביטחון: "זו הוצאת אותם חומרים שהמשטר הסורי הצהיר עליהם, יש דברים שמחייבים עוד בדיקה שמא המשטר הסורי הסתיר לא רק חומרים, אולי גם אמצעי לחימה כימיים. זה עדיין מחייב בדיקה, מהבחינה הזאת המנגנון של האו"ם שנקרא OPCW עדיין לא השלים את המלאכה, ואפשר לתאר שגם אנחנו עוקבים אחרי העניין בעניין רב כדי לוודא שכל אמצעי הלחימה הכימיים שבשאר אל-אסד החזיק וגם השתמש בהם, ייצאו לחלוטין מסוריה".

    גיא ורון: לאור המעצר שפורסם אתמול של מי שרצח את סגן ניצב מזרחי ובעקבות החטיפה הזו, אתה צופה שבעתיד לא ישוחררו יותר אסירים בעסקאות דומות? אתה חושב שהממשלה כבר לא תיתן לזה יד?
    שר הביטחון: "אני מקווה שלא נידרש לדילמה הזאת, כשהדילמה הזאת עמדה לנגד עיניי במה שנקרא עסקת גלעד שליט, אני התנגדתי לשחרור המחבלים והצבעתי בממשלה נגד זה, אני רואה את זה כעניין עקרוני, אני חושב שכל שחרור של מחבלים מדרבן את החטיפות הבאות, ועוד היבטים אחרים רחבים שבעתיים. עמדתי היא לא לשחרר מחבלים במקרים כאלה של חטיפות".

    גיא ורון: עמדתך הייתה ידועה קודם, אתה חושב שגם שרים אחרים בממשלה ישנו את הדעה בעקבות האירוע האחרון?
    שר הביטחון: "תשאל אותם".

    עידן אבני: עד כמה האיחור בהעברת המידע מהמשטרה לצבא גרם לסיטואציה שבה אנו נמצאים? יכולנו להיות היום אולי במצב אחר לגמרי?
    שר הביטחון: "אני מציע להשאיר את זה לסוף הפעולה. בכל פעולה יש היבטים חיוביים והיבטים שליליים שנדרשים לתחקור בכל מקרה, כדי לראות שנהיה יותר טובים בכל פעם שאתגר כזה מוצב לפנינו. אני מציע שנחכה עד סוף הפעולה".



    0 תגובות